Rampreizen sudanDe site www.rampreizen.nl moet, samen met advertenties in andere media en de presentatie van het ‘reisbureau’ op de vakantiebeurs, mensen bewust maken van wat Nederland bijdraagt aan de ontwikkeling van (post)conflictgebieden.

Toekomstperspectief
‘Door de landen als mogelijke vakantiebestemming aan te prijzen, leg je de nadruk op de positieve kwaliteiten van een land. Zo laat je zien dat ieder land toekomstperspectief heeft,’aldus Eefje Blankevoort, mede-bedenker van de campagne tegenover de NOS.

De stands van Rwanda, Colombia en Moldavië op de vakantiebeurs zijn geen onderdeel van de NCDO-campagne. Zij proberen de Nederlandse toerist daadwerkelijk te verleiden zijn vakantiegeld in hun land te besteden. Met hulp van een agentschap van Buitenlandse Zaken promoten ontwikkelingslanden zich elk jaar als vakantieland.

 

Rampreizen

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief