Sportmerk Puma presenteerde dit jaar niet alleen de jaarcijfers van 2010, maar ook de winst- en verliesrekening voor milieu en klimaat. Hiermee is Puma het eerste grote bedrijf dat deze rekening openbaar maakt. Het bedrag kwam uit op 94 miljoen euro verlies. Dit is 12% van de jaarlijkse omzet. Directeur Jochen Zeitz heeft grote ambities als het gaat om duurzaamheid. Volgens hem begint verantwoordelijkheid nemen met openheid en eerlijkheid. Zeitz is tegelijk directeur duurzaamheid bij het moederbedrijf PPR, waar behalve Puma ook luxemerken als Gucci en Yves Saint Laurent onder vallen.

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief

Advertentie

OneWorld-online_banner-600×500 + waaier