Achtergrond

Omgaan met verschillende meningen over MVO

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

 

Enthousiastelingen
Er zijn altijd mensen binnen een organisatie die maatschappelijk verantwoord ondernemen al een warm hart toedragen. Dit is gemiddeld zo’n twintig procent. Maak gebruik van de energie van deze mensen. Inventariseer naar hun interesses en ideeën en maak focusgroepen.

Sceptici en critici
Ook zul je te maken krijgen met sceptici en critici. Leg deze mensen niets op. Dit heeft een averechts effect. Probeer met ze te praten, naar ze te luisteren en probeer ze te overtuigen met je eigen enthousiasme. Dus: niet opleggen, maar uitleggen.

Manager of medewerker?
Als je met anderen communiceert over MVO houdt dan rekening met wie je voor je hebt. Maak de informatie relevant voor die persoon. Als je bijvoorbeeld in gesprek bent met de directie kan je voorbeelden noemen die betrekking hebben op financiën. Ben je in gesprek met een collega met kinderen, noem dan bijvoorbeeld de gevolgen van de bedrijfskeuzes in de toekomst.

Caroline Ligtenberg en Patrick Waardijk waren sprekers op de inspiratiemiddag Duurzaam Verschil. Heb je dit moeten missen? Houd OneWorld dan in de gaten, want de beste tips voor het verduurzamen van je organisatie worden hier nog eens uitgelicht!

 

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons