Achtergrond

Nederlandse multinationals ontwikkelen duurzame businessmodellen

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

Nederlandse multinationals gaan gezamenlijk business modellen gebaseerd op duurzame groei bevorderen en promoten. Hiervoor hebben ze de Dutch Sustainable Growth Coalition (DSGC) opgericht. De DSGC is een groep Nederlandse multinationals (Akzo Nobel, DSM, FrieslandCampina, Heineken, KLM, Philips, Shell en Unilever) die actief wil bijdragen aan de verduurzaming van de wereld. Ze hebben zich gecommitteerd om business modellen gericht op duurzame groei te bevorderen volgens het principe van Shape, Share en Stimulate: het ontwikkelen van duurzame bedrijfsstrategieën, gericht op het creëren van toegevoegde waarde voor zowel het bedrijf als haar stakeholders (Shape), het delen van goede voorbeelden (Share) en het aanjagen van het debat door leiderschap en het ontwikkelen van beleidsaanbevelingen (stimulate). Het initiatief, krijgt steun van VNO-NCW en wordt gefaciliteerd door Ernst & Young.

Lees meer bij FoodHolland

Foto: Zuidas (cc)

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons