Nederlandse multinationals gaan gezamenlijk business modellen gebaseerd op duurzame groei bevorderen en promoten. Hiervoor hebben ze de Dutch Sustainable Growth Coalition (DSGC) opgericht. De DSGC is een groep Nederlandse multinationals (Akzo Nobel, DSM, FrieslandCampina, Heineken, KLM, Philips, Shell en Unilever) die actief wil bijdragen aan de verduurzaming van de wereld. Ze hebben zich gecommitteerd om business modellen gericht op duurzame groei te bevorderen volgens het principe van Shape, Share en Stimulate: het ontwikkelen van duurzame bedrijfsstrategieën, gericht op het creëren van toegevoegde waarde voor zowel het bedrijf als haar stakeholders (Shape), het delen van goede voorbeelden (Share) en het aanjagen van het debat door leiderschap en het ontwikkelen van beleidsaanbevelingen (stimulate). Het initiatief, krijgt steun van VNO-NCW en wordt gefaciliteerd door Ernst & Young.

Lees meer bij FoodHolland

Foto: Zuidas (cc)

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief