Internationaal opererende voedingsmiddelenbedrijven verantwoorden zich het meest als het gaat om duurzaamheid. Dat blijkt uit de Food Top 100 die donderdag 2 februari wordt gepresenteerd bij Nyenrode Business Universiteit. Duurzaamheid is het thema van dit decennium en ook foodbedrijven besteden er veel aandacht aan. Onno van Bekkum van Co-Op Champions, die het onderzoek voor de Food Top 100 uitvoerde, stelde vast dat ondernemingen met een internationaal profiel zich het meest uitgebreid verantwoorden over duurzaamheid. Lokaal opererende ondernemingen zijn bewust bezig met kwaliteit en personeel, maar besteden weinig tijd aan de communicatie over duurzaamheid. Nederlandse dochters van buitenlandse ondernemingen liften sterk mee op de mondiale duurzaamheidsstrategie en rapportage, aldus Van Bekkum.

Lees meer bij Duurzaam Ondernemen

Foto (cc)

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief