Modemerken publiceren steeds vaker en concreter over hun beleid op het gebied van milieu, klimaat en arbeidsomstandigheden. Rank a Brand constateert in haar nieuwe rapport ‘Feel Good Fashion’ dat de transparantiescores van de 400 onderzochte merken gemiddeld met 45% zijn toegenomen tussen 2010 en 2011. Met name het beleid voor arbeidsomstandigheden wordt toegelicht door de modebedrijven, één op de twee verantwoordt zich hier online over. Maatregelen om de CO2-uitstoot te beperken worden op de websites van vier op de tien merken omschreven. Opmerkelijk is dat ook designermerken als Gucci, Louis Vuitton and Alexander McQueen in 2011 hun beleid voor mens en milieu steeds beter toelichten, traditioneel scoren designermerken lager op het gebied van transparantie.

Lees meer bij Duurzaam Ondernemen
Foto: (cc)

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief