Achtergrond

Meer jeansmerken ontvangen negatief koopadvies

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

Rank a Brand stelt ieder jaar de lijst van eerlijke kledingmerken samen. De criteria zijn deze editie zwaarder geworden, vooral op de punten van leefbaar loon en milieuvriendelijke productie.

De kopgroep jeansmerken houdt redelijk pas met deze uitdaging, al zijn de meeste merken in een lagere label categorie beland. Geen merk haalt meer het hoogst haalbare A-label. Ongeveer de helft van de merken krijgt nu met een E-label een negatief koopadvies, het verschil in behaalde punten tussen de achterblijvers en koplopers wordt steeds groter. Merken als Replay, Diesel, Pepe Jeans, Guess en Gsus hebben anno 2015 nog altijd geen antwoord op de vraag naar eerlijke kleding. 

Check hier hoe jouw favoriete spijkerbroekmerk scoort op de duurzaamheidscriteria.

Over Rank a BrandHet onderzoek onder jeansmerken is onderdeel van de merkenvergelijkingen van Rank a Brand, dat de consument de mogelijkheid geeft om te kiezen voor bedrijven die oog hebben voor milieu, klimaat en arbeidsomstandigheden. Alle onderzochte merken zijn voor publicatie uitgenodigd te reageren op de uitkomsten. Op www.rankabrand.nl zijn de duurzaamheidscores van ruim 600 merken te raadplegen, in de sectoren kleding, elektronica, travel, telecom, media, supermarkten en eten & drinken. 

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons