Achtergrond

Max Havelaar stimuleert gebruik fair trade producten op het werk

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

Jaarlijks drinken Nederlanders per persoon gemiddeld 150 liter koffie en 113 liter thee. De meeste koffie drinken we niet thuis, maar op het werk.

Om het gebruik van fair trade producten op het werk te stimuleren, lanceert Stichting Max Havelaar voor het tweede jaar op rij de Fairtrade at Work campagne voor cateraars, bedrijven, universiteiten en hogescholen. Die worden opgeroepen om tijdens de eerste week van november een activiteit te organiseren met Fairtrade producten. De winnaars ontvangen het Gouden Dienblad, een eervolle prijs waarmee het duurzame karakter van de bedrijfsvoering wordt benadrukt. De jury bestaat uit Willem Lageweg (directeur MVO Nederland), Sjoera Dikkers (Tweede Kamerlid PvdA), Martine Zuil (Hoofdredacteur Misset Horeca en Misset Catering) en Marlies Filbri (hoofd Lobby en advocacy Oxfam Novib).

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons