Jaarlijks drinken Nederlanders per persoon gemiddeld 150 liter koffie en 113 liter thee. De meeste koffie drinken we niet thuis, maar op het werk.

Om het gebruik van fair trade producten op het werk te stimuleren, lanceert Stichting Max Havelaar voor het tweede jaar op rij de Fairtrade at Work campagne voor cateraars, bedrijven, universiteiten en hogescholen. Die worden opgeroepen om tijdens de eerste week van november een activiteit te organiseren met Fairtrade producten. De winnaars ontvangen het Gouden Dienblad, een eervolle prijs waarmee het duurzame karakter van de bedrijfsvoering wordt benadrukt. De jury bestaat uit Willem Lageweg (directeur MVO Nederland), Sjoera Dikkers (Tweede Kamerlid PvdA), Martine Zuil (Hoofdredacteur Misset Horeca en Misset Catering) en Marlies Filbri (hoofd Lobby en advocacy Oxfam Novib).

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief