LinkedIn nodigt tieners uit door de leeftijdsgrens van achttien naar veertien te verlagen. Wanhoopsdaad vanwege marktverzadiging? Of wil LinkedIn een nieuwe ‘empowered’ doelgroep aantrekken? Critici geven antwoord.

Wanhoopsdaad
De meest cynische kijk is om te veronderstellen dat LinkedIn- als volwassen organisatie- de marktverzadiging wil omzeilen door snel nieuwe klanten te vinden.
Ze zullen niet de eerste zijn. GSM-bedrijven en Facebook gingen hen al voor. Op Facebook ben je vanaf je dertiende levensjaar al welkom.

Jonge machthebbers
Een tweede, meer aannemelijke speculatie is dat LinkedIn een nieuwe groep ondernemers wil aantrekken. Dit zijn vaak tieners die door de mogelijkheden van het internet en sociale media makkelijker een webwinkel, blog of apps kunnen starten. In dit geval zijn jongeren niet alleen ‘consumenten’, maar ook nieuwe ‘actoren’ in de economie. Ze werken net zo hard en hebben briljante ideeën.

Je kan nooit te vroeg beginnen met netwerken.

Lees meer op: The Daily Beast
Foto: 99zeros/Flickr
 

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief