Denk in de toekomst
“Laat niet zien hoe goed je bent, maar hoe ver je bent. Schreeuw niet van de daken wat je allemaal voor goeds doet,” adviseert Nelleke Jacobs van MVO Nederland. Aan arrogantie heeft namelijk niemand iets. Daarnaast is MVO nooit af. Er zijn altijd dingen te verbeteren. Richt je daarop in plaats van op dingen die je in het verleden al hebt gedaan. Doe je dit wel, dan blijf je stil staan terwijl je juist vooruit wilt.

Proactief
“Verder is het belangrijk om proactief te communiceren,” voegt Maarten van den Broek van chocoladefabrikant Mars daaraan toe. “Als je transparant bent over wat er wel en niet goed gaat, wordt dat vaak gewaardeerd. Als je de punten die nog verbetering behoeven wegmoffelt, dan sta je meteen met 1-0 achter wanneer er toch naar wordt gevraagd. Openheid over hoe ver je bent, wordt vrijwel altijd gewaardeerd.”

Nelleke Jacobs en Maarten van den Broek waren sprekers op de inspiratiemiddag Duurzaam Verschil. Heb je dit moeten missen? Houd OneWorld dan in de gaten, want de beste tips voor het verduurzamen van je organisatie worden hier nog eens uitgelicht!

Foto boven: centimeter (cc)

 

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief