Als je mensen enthousiast wilt maken over jouw MVO-beleid, vertel ze dan niet wat je doet en hoe je dat doet. Daar raken anderen niet door geïnspireerd. Vertel mensen waaróm je maatschappelijk verantwoord onderneemt: wat zijn je drijfveren, wat is het doel, waarom sta jij hier ’s ochtends voor op. Als je dat doet, zullen mensen met dezelfde overtuiging enthousiast worden over jouw verantwoorde producten of diensten.

Alle bedrijven weten wat ze doen. Hoe je te werk gaat, is een gemakkelijke vraag om te beantwoorden. Maar waarom je iets doet, blijft voor veel mensen en organisaties vaag. Hier is dus werk te verrichten, zeggen Sacha Kluvers en Jolanda van der Veen van trainingscentrum De Baak. Als je de waaromvraag voor jezelf duidelijk formuleert, en juist die ook communiceert, dan zal jouw MVO-strategie veel beter aanslaan. Je trekt namelijk de mensen aan die hetzelfde denken als jij.

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief