Deze editie van de Barometer maakt gebruik van ervaringen van 120 bedrijven en NGO's met cross-sectorale partnerschappen. Met data uit 2013 en voorgaande jaren wordt een 'barometer effect' opgemeten.
 
In de barometer van 2013 is onderzocht hoe bedrijven en NGO's de impact van hun strategische partnerschap meten, evalueren en communiceren. De resultaten van deze zelf-analyse zijn onthullend en werpen vraagstukken op voor beide sectoren.
 
Dit jaar blijkt ook dat er een overweldigende mate van vertrouwen is dat strategische partnerschappen tussen NGO's en bedrijven aan hun doelstellingen beantwoorden en waarde creëren, met 91% van de respondenten die dergelijke opvattingen uiten. Innovatie is ook een belangrijke driver. Maar men moet wel goed opletten voor knelpunten.
 
Lees hier de Corporate-NGO partnership barometer 2013
 
 

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief