Evenementenbureaus kunnen events duurzaam organiseren, maar bieden dat de klant nog niet proactief aan.

Dat is de belangrijkste conclusie uit een onderzoek van het FairClimateFund onder evenementenbureaus in Nederland. Zo’n  65 procent van de bureaus levert biologische of fair trade producten, maar alleen als de klant daarom vraagt. Slechts 25 procent biedt duurzame producten standaard aan en heeft een beleid op gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen, zoals een MVO inkoopbeleid, zuinige verlichting en recycling. Evenementenbureaus zijn wel actiever als het de interne organisatie betreft.

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief