Nederlanders staan pal achter de millenniumdoelen. Tegelijkertijd geloven ze niet dat de doelen werkelijkheid worden. Dat blijkt uit een onderzoek naar de populariteit van millenniumdoelen in Nederland. Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van de campagne EEN van het Platform Millenniumdoelen.

een
Foto EEN

In het onderzoek gaf 90 procent aan dat zij deze doelen belangrijk of zeer belangrijk vinden. Hoe belangrijk Nederlanders de doelen vinden blijkt ook uit andere cijfers: 66 procent is bereid zich persoonlijk in te zetten om de doelen te halen. Toch heeft maar 1 procent nog een rotsvast vertrouwen dat de doelen ook daadwerkelijk worden gehaald.

Een persoon maakt het verschil

EEN is een campagne van het Nederlands Platform Millenniumdoelen. Deze campagne roept iedereen op om zijn stem te geven voor het halen van de millenniumdoelen en mobiliseert alle Nederlanders in de strijd tegen armoede onder het motto ‘EEN persoon maakt het verschil. Jij bent die persoon.’

Iedere werknemer of werkgever, student of wetenschapper, elke sporter of artiest, elke politicus of wethouder kan ook zelf bijdragen aan het halen van de millenniumdoelen. Behalve je stem te laten horen, kun je één procent van je tijd, geld of talent in de oplossing voor armoede investeren of de millenniumdoelen onder de aandacht brengen. Zo laat je zien dat je niet alleen wilt afwachten, maar je ook wilt inzetten.

Laat je horen!

Sta je voor een wereld zonder extreme honger en armoede, goede gezondheidszorg en onderwijs met eerlijke kansen voor iedereen. Voor een schoon milieu, eerlijke handel en de bestrijding van Aids door preventie en goede medicijnen. Laat dan hier je stem horen. EEN zorgt ervoor dat je stem de wereldleiders bereikt. 

 

EEN

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief