Kosten en imago zijn voor veel organisaties de belangrijkste reden om aan duurzaamheidsbeleid te doen.

Dit is een van de conclusies uit de duurzaamheidsscan uitgevoerd door organisatieadviesbureau Twynstra Gudde. Deze scan werd gehouden onder 75 kantoorhoudende organisaties, met medewerkersaantallen variërend van 250 tot enkele duizenden. Financiële instellingen scoren in vergelijking met andere onderzochte bedrijfstakken het best. Bij 88 procent van de financiële instellingen is een goed imago een belangrijke drijfveer is om aan duurzaamheidsbeleid te doen. Kennis en cultuur zijn daarentegen de belangrijkste belemmeringen om de doelstellingen te halen.

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief