In 2009 is er een nieuwe wet ingesteld die gratis en verplicht onderwijs aanbiedt aan alle kinderen tussen de zes en veertien jaar. Volgens de onderzoekers is India, sinds het ingaan van deze nieuwe wet, enorm vooruitgegaan in het aantal kinderen dat onderwijs krijgt. Toch vindt onderzoekster Jayshree Bajoria  dat de scholen zijn gefaald in het binnenhouden van kinderen van sommige gemeenschappen.  “Kinderen voelen zich niet welkom omdat ze apart worden gezet van de moslim en hindoe kinderen of achterin de klas moeten zitten. Het gevolg is dat sommige kinderen beslissen om helemaal niet meer naar school te gaan.”

Volgens de docenten wordt het onderscheid tussen deze kinderen gemaakt door hun eigen gedrag. Farida Kahtun, lerares aan de basisschool: “Deze kinderen communiceren niet makkelijk met andere kinderen. Ze zijn en beetje anders en hebben ook andere eetgewoontes.”

Lees hier het volledige artikel.

Foto: Melgupta/Flickr.com

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief