Zestig procent van de bedrijven hebben in 2010 meer geïnvesteerd in duurzaamheid dan in het jaar daarvoor. Hiermee lijkt maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) niet te lijden onder de crisis.

Dit blijkt uit een rapport van het  Massachusetts Institute of Technology in samenwerking met de Boston Consulting Group. Het rapport maakt onderscheid tussen koplopers en bedrijven die voorzichtige stappen nemen in MVO. Uit het onderzoek bleek dat alle bedrijven zich bezig gaan houden met MVO een betere reputatie krijgen. De onderzoekers identificeerden daarnaast zeven lessen die voorzichtige bedrijven kunnen leren van de koplopers, waaronder het meten van alle resultaten, transparantie en het stellen van zowel korte termijn- als lange termijn doelen.

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief