Vijfhonderd Oegandese vrouwen hebben ter gelegenheid van de lancering van een website die een nieuwe  manier van microfinancieren mogelijk maakt, gelipdubt.

Stichting SYPO heeft afgelopen week naar eigen zeggen ‘de grootste lipdub van Afrika’ gelanceerd. Op het nummer van Jessie J ‘Price Tag’ lipdubben Oegandezen langs hun bedrijfje dat ze met behulp van microcrediet hebben opgezet. Doormiddel van de lipdub wil SYPO de strijdbaarheid van Oegandse plattelandsvrouwen tonen. Nadat Jessie J de video via Twitter verspreidde is de video op weg om een grote hit te worden op Youtube.

Nieuwe website
SYPO houdt zich bezig met het verbeteren van microfinanciering en wilt met het youtube filmpje aandacht vestigen  op de nieuwe lancering van hun website www.microbankieren.nl.

 

[[{“fid”:”21903″,”view_mode”:”default”,”type”:”media”,”attributes”:{“alt”:”Jessie J – Price Tag lipdub by 500 women in Uganda”,”class”:”media-element file-default”}}]]
Lees meer op: SYPO
Foto: Twitter

 

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief