Consumenten op zoek naar verantwoorde chips hebben geen keuze in de Nederlandse supermarkten. Dat zegt vergelijkingssite Rank a Brand, die onderzoek deed naar de bekende chipsmerken op de markt.

Waar andere sectoren duidelijke koplopers kennen op het gebied van duurzaamheid, blijven de merken in de chipssector steken op een onvoldoende. “In de chipsmarkt is behoefte aan een duurzame voorloper die de gehele sector stimuleert. Een Tony’s Chocolonely onder de chipsmerken”, aldus woordvoerder Verie Aarts van Rank a Brand.

In chips zit vaak palmolie, een grondstof waarvoor tropisch bos gekapt wordt. Voor palmolie bestaan duurzame varianten en alternatieven, maar het is niet duidelijk of chipsmerken deze gebruiken.

Rank a Brand geeft consumenten de mogelijkheid om te kiezen voor bedrijven en producten die oog hebben voor milieu, klimaat en arbeidsomstandigheden.

 

Lees meer: Rank a Brand

Foto (cc)

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief