Partnerschappen vooral in belang bedrijven

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

Als het bedrijfsleven, zoals de drie herhaaldelijk suggereren, echt een verschil zou willen maken door met ontwikkelingsorganisaties' in zee te gaan, kan ik hen van harte de metafoor 'haasje-over' aanbevelen: de beoogde partner mag dan gebukt staan, het oog in opperste concentratie op de eigen navel gericht, en het bedrijfsleven springt daar – recht en fier de wereld
inkijkend – overheen.


Het bedrijfsleven heeft immers bij uitstek geprofiteerd van de thermiek die de recente mondialisering teweegbracht en is daarom de aangewezen partner om die ontwikkelingsorganisaties bij te brengen dat ze hun blik- en werkterrein drastisch dienen te verruimen. 'It's development, stupid', kunnen ze dan zeggen. En dan hoeven ze verder slechts het PPP-scenario van Al Gore te volgen.

 

Theo Ruyter,
auteur van Requiem voor de Hulp (2005), bestuurslid van ATTAC en medeoprichter van het Comité tegen de Goede Doelen Gekte

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons