Nederlandse kinderen hebben vaker een olifant gezien dan hun Afrikaanse leeftijdsgenootjes. Zo heeft in Nederland maar liefst 99 procent van de kinderen weleens een olifant in het echt gezien, maar in Burkina Faso (West-Afrika) is dit percentage slechts 20 procent. Het onderzoek is uitgevoerd door Lotus, in het kader van het internationale programma ‘Save Your Logo’. Dit programma geeft bedrijven de kans om het dier dat in hun logo wordt afgebeeld, te beschermen via duurzame projecten. In het logo van Lotus Vochtvangers zit de Afrikaanse olifant, die het merk via het project ‘Des Eléphants et des Hommes’ gaat steunen.

Lees meer bij Lotus
Foto: (cc)

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief

Advertentie

OneWorld-online_banner-600×500 + waaier