De meeste publieke omroepen maken zich op voor de vijfjaarlijkse ledentelling die volgend jaar april plaatsvindt. Llink actielogoDe aspirant-omroep Llink, die op dit moment 68.500 leden telt, moet dan 150.000 leden hebben. Alleen op die manier kan de omroep de zogeheten B-status in het publieke bestel verwerven en de daarbij behorende extra zendtijd. Als Llink niet genoeg leden werft, verliest de omroep zijn bestaansrecht.

De actie 'Verander de wereld met een filmpje. Llink helpt met een ton' moet de omroep aan de benodigde 150.000 leden helpen. De actie wordt bekostigd uit een fonds dat de omroep daarvoor heeft opgezet. Van iedere ledenbijdrage van 5,73 euro stopt Llink twee euro in dat fonds.

Hoe werkt het?
Breng je idee, oplossing of verhaal in beeld. Met je camera of je mobieltje, in maximaal 45 seconden en 5 MB.

filmpje actie llink
Een van de inzendingen

Vertel duidelijk waarom jouw persoonlijke doel aandacht, en uiteraard geld verdient. Upload je filmpje op deze site, steun voor je video bestaat uit stemmen van leden.

Op 20 november wordt een ton verdeeld. Diegene die de groenste omroep zo veel mogelijk heeft laten groeien is dus de winnaar, en krijgt de kans om met de hoofdprijs* van € 75.000,- de wereld beter te maken. De overige € 25.000,- wordt verdeeld onder de finalisten.

Daarnaast geeft LLiNK gedurende de eerste ronde – 10 weken lang – iedere week € 1000,- en een Oikocredit ter waarde van € 200,-* aan de weekwinnaar. Dat is het filmpje dat die desbetreffende week de meeste stemmen heeft behaald. De nummer 2 en 3 van de week winnen een design telefoon van Sagem.

Upload dus nu je filmpje en maak kans op dat geld voor je eigen goede doel!

Llink

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief