Broccoli — Just Eat It

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

De voedselstrijders van FoodGuerilla — de foodies van de OneWorld redactie– zetten groot in met hun poging om broccoli (jawel, de groente) hip en happening te maken. “Vanaf gebouwen, voorbijrijdende bussen en langs de snelweg worden we veelal aangestaard door te vette, suikerhoudende en zoute snacks die we dagelijks consumeren. Het is tijd om aandacht te vragen voor gezond eten.”

Vandaar dat er dit weekend, op het Food Film Festival, voor elke film een ongebruikelijke trailer voorbijkwam: de eerste reclamefilm voor de groente, gemaakt door campagnebureau Boomerang.

[[{“fid”:”26163″,”view_mode”:”file_styles_artikel_volle_breedte”,”fields”:{“format”:”file_styles_artikel_volle_breedte”,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“height”:”327″,”width”:”581″,”alt”:”CAMPAIGN COMMERCIAL”,”class”:”media-element file-file-styles-artikel-volle-breedte”}}]]

Al eerder berichtten wij over de achtergrond van de campagne: ‘Het marketingbudget om ons aan ongezond voer te krijgen is 2000 keer zo groot als het marketingbudget voor gezond eten . Dat komt omdat groentetelers veel lagere marges verdienen op hun onbewerkte bulkproducten dan de voedingsmiddelenindustrie. '

Met haar campagne Big Bang Broccoli wil FoodGuerrilla mensen bewust maken van de invloed van marketing op hun eetgedrag. Binnenkort zal de (sluip)reclame niet meer te ontwijken zijn, en kun je overal Broccoli-acties tegemoet zien. Zo zal er Broccoli worden uitgedeeld op Utrecht Centraal, is er een pop-up diner en komt er een Broccoli-kinderkapper.  Kijk op www.bigbangbroccoli.nl voor updates en meer informatie!

 

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons