Volgens auteur Wouter Mensink kan de eindverantwoordelijkheid voor een betere wereld niet helemaal bij de consument neergelegd worden. In zijn boek Kun je een betere wereld kopen? pleit hij voor een samenwerking tussen overheid, bedrijven én consumenten. 

Wil je kans maken op het boek? Doe dan mee aan onderstaande quiz. Stuur de antwoorden uiterlijk zondag 31 mei naar redactie@oneworld.nl onder de vermelding ‘betere wereld’. Vergeet niet je naam en adres te vermelden. De winnaars krijgen bericht.

[[{“fid”:”36389″,”view_mode”:”file_styles_artikel_kwart_breedte”,”fields”:{“format”:”file_styles_artikel_kwart_breedte”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:”Kun je een betere wereld kopen?”,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:”Kun je een betere wereld kopen?”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”artikel_kwart_breedte file-file-styles-artikel-kwart-breedte file-styles media-element styles”,”id”:”styles-5-0″},”link_text”:null}]]

In 2010 gebruikte Tony Chocolonely een omstreden product in zijn repen. Om welk product ging het en waarom was het omstreden?

In het boek haalt Mensink de filosoof Slavoj Žižek aan. Wat is de bijnaam van deze filosoof?

Hoeveel liter water is er gemiddeld nodig om één spijkerbroek te maken?

Meer weten over duurzame kleding? Bezoek eens ons dossier Maand van de Kleding!

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief

Advertentie

OneWorld-online_banner-600×500 + waaier