Smaak, prijs en presentatie van voedsel zijn voor ruim 70% van de Nederlanders belangrijker dan duurzaamheid. Ondanks dat de consument in de winkel wel let op keurmerken en zegt bereid te zijn om iets meer te betalen voor duurzaam voedsel. Dit blijkt uit een onderzoek dat NCDO deed in samenwerking met TNS NIPO over voedselzekerheid. Het onderzoek werd gedaan in het kader van de Battle of the Cheetahs, een wedstrijd voor creatieve oplossingen voor mondiale voedselvraagstukken. De finale hiervan is donderdagavond 1 maart 2012.

Zie onderzoeksrapport voor meer informatie over voedselzekerheid  

Illustratie: Sergei Tunin

 

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief