Verder lezen?

Rechtvaardige journalistiek verdient een rechtvaardige prijs.
Maak jij OneWorld mogelijk?

ja, ik word nu lid vanaf 6,- per maand

Smaak, prijs en presentatie van voedsel zijn voor ruim 70% van de Nederlanders belangrijker dan duurzaamheid. Ondanks dat de consument in de winkel wel let op keurmerken en zegt bereid te zijn om iets meer te betalen voor duurzaam voedsel. Dit blijkt uit een onderzoek dat NCDO deed in samenwerking met TNS NIPO over voedselzekerheid. Het onderzoek werd gedaan in het kader van de Battle of the Cheetahs, een wedstrijd voor creatieve oplossingen voor mondiale voedselvraagstukken. De finale hiervan is donderdagavond 1 maart 2012.

Zie onderzoeksrapport voor meer informatie over voedselzekerheid  

Illustratie: Sergei Tunin

 

670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief