6Pack helpt goede doelen

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

Aanleiding voor de nieuwe koers die het tv-programma gaat voeren, is de krapte van televisiezendtijd voor goede doelen. Volgens de WSPA, een organisatie die zich internationaal inzet voor dierenwelzijn, zijn de prijzen voor zendtijd de afgelopen tijd  explosief gestegen. Deze maand worden voor het eerst geen spots uitgezonden, de zendtijd is al vergeven aan allerlei commerciële partijen. Ongeveer dertig goede doelen  zijn gedupeerd door de prijsstijging, aldus het gratis dagblad Sp!its vandaag op hun voorpagina.

Wereld verbeteren

campagne spitsIn het komende seizoen van 6pack gaan zes jongeren de wereld verbeteren. Het programma is nog op zoek naar vijf presentatoren. Jan Hoek, hoofdredacteur van Spunk maakte onlangs de overstap naar 6pack. Jan is naar eigen zeggen wereldverbeteraar in hart en nieren. Morgen  zal de eerste goede doelen-pagina in Sp!ts verschijnen. 6Pack wordt afhankelijk van het seizoen 's avonds uitgezonden op MTV. Het programma was een initiatief van Heineken en wordt ook wel gezien als guerrilla televisie. In 2006 neemt gratis dagblad Sp!ts het belang van Heineken over. Vanaf dat moment verschijnen er ook regelmatig 6pack uitingen in Sp!ts.

De makers van 6pack zijn regelmatig in het nieuws geweest omdat ze dingen deden die verboden waren. Zo zijn in november 2005 oud-presentatoren Menno Köhler en Maarten Remmers veroordeeld tot een boete wegens het maken van opnamen op de militaire vliegbasis Soesterberg. Een actie op een VOC-schip in Amsterdam werd door de politie beëindigd, omdat de programmamakers zich op verboden terrein bevonden.

 

Goede doelen kunnen zich aanmelden via de site van 6Pack.

Sp!ts

6Pack

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons