Online Fondsenwerver
- 1 actieve vacature (bekijk)
Omschrijving
Wil jij je online talent inzetten voor een betere wereld? Als Online Fondsenwerver bij Greenpeace zorg je ervoor dat duizenden nieuwe supporters onze campagnes steunen – zodat we samen bossen beschermen, oceanen schoonhouden en klimaatvervuilers aanpakken.
We hebben grote ambities voor onze online fondsenwerving en zoeken daarom een ervaren, zelfstandige en creatieve online marketeer/fondsenwerver om ons team te versterken. Iemand die het leuk vindt om zowel strategisch mee te denken als zelf aan de knoppen te draaien, en die floreert in een dynamische organisatie waar we groot durven te dromen.
Wat ga je doen?
Je wordt medeverantwoordelijk voor het opzetten, doorontwikkelen en uitvoeren van onze online wervingsactiviteiten. Jij zorgt dat onze boodschap precies bij de juiste mensen terechtkomt – én dat ze in actie komen. Naast het werven van nieuwe donateurs help je ook mee om bestaande supporters betrokken te houden en hun steun te vergroten. Dit doe je samen met je directe (online) collega’s binnen fondsenwerving om elkaars campagnes te versterken en op elkaar aan te laten sluiten.
Je houdt je onder andere bezig met:
- Strategie ontwikkelen én uitvoeren: Je bouwt mee aan de strategie voor online fondsenwerving én je voert die zelf uit; van landingspagina’s tot het opzetten van nieuwe campagnes.
- Campagne-uitrol: Vertalen van onze acties en campagnes naar sterke online campagnes en funnels.
- SEO & organische groei: Zorgen dat onze campagnes en content duurzaam vindbaar zijn, ook in het AI-tijdperk.
- CRO & optimalisatie: Verbeteren van de online wervingsreis met A/B-tests, UX-verbeteringen en slimme data-analyses. Een belangrijk onderdeel hiervan is het optimaliseren van (donatie)pagina’s. Zowel in performance, als voor vindbaarheid.
- Performance marketing: Opzetten, testen en optimaliseren van datagedreven campagnes via Google (SEA) en Meta om nieuwe donateurs te werven.
- Analyse & optimalisatie: Meten, leren, verbeteren – en weten wat werkt en wat niet.
Wie ben jij?
We zoeken een gedreven online specialist die het verschil wilt maken.
- Je hebt ervaring (minimaal 3 jaar) in online marketing en/of fondsenwerving, bij voorkeur met SEO, CRO, Google Ads en Meta Ads.
- Je kunt goed werken met tools zoals WordPress (CampaignSuite), Gravity Forms en A/B-testing software (of je leert snel).
- Je snapt hoe je alle verschillende aspecten van online marketing inzet, om de supporters van Greenpeace zo goed mogelijk te bedienen en de acquisitiedoelen te behalen.
- Je werkt zelfstandig, neemt initiatief en voelt je thuis in een functie waar je ruimte hebt om te pionieren.
- Je kunt strategie vertalen naar uitvoering, en vindt het leuk om zelf te bouwen, testen en optimaliseren.
- Je bent analytisch, creatief en resultaatgericht.
- Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands, en goed Engels.
- En bovenal: je wilt je inzetten voor een groene en eerlijke wereld.
Wat bieden wij jou?
- Salaris tussen € 3.500 en € 4.500 (o.b.v. fulltime), afhankelijk van ervaring.
- Een jaarcontract voor minimaal 30 uur per week (80%), met uitzicht op vast.
- Een duurzame werkplek in ons kantoor in Amsterdam, met twee keer per week een gezamenlijke vegan lunch.
- Hybride werken mogelijk.
- 28 vakantiedagen (fulltime basis).
- NS-Business Card met onbeperkt OV (ook privé, 2e klas).
- Individueel Keuzebudget voor o.a. extra verlof, opleiding, fietsregeling of sportabonnement.
- Duurzame pensioenregeling met ruime werkgeversbijdrage.
- Laptop, telefoon en mobiel abonnement.
- De kans om je vakkennis in te zetten voor échte impact!
Solliciteren
Reageer uiterlijk 3 september 2025 via deze link met je CV en een korte motivatie (mail of video). Voor vragen kun je contact opnemen met Walewijn Feller via walewijn.feller@greenpeace.org of 06 – 81413358.
- Eerste ronde gesprekken: 16 en 17 september 2025
- Tweede ronde gesprekken: 23 en 24 september 2025 (hierbij vragen we je om een case uit te werken)
Diversiteit & toegankelijkheid
Greenpeace streeft naar een diverse en inclusieve organisatie. Iedereen is welkom – ongeacht afkomst, gender, leeftijd, seksuele oriëntatie of beperking. Ons kantoor is grotendeels rolstoeltoegankelijk.