Het Nederlandse Rode Kruis
Gepubliceerd
7 augustus 2025
Locatie
Den Haag, Nederland
Categorie
Soort Dienstverband
Page Views
13

Omschrijving

32-40 uur per week, Den Haag

 

Het Nederlandse Rode Kruis zoekt voor zijn afdeling Merk & Marketing een enthousiaste en proactieve Service Designer die bijdraagt aan de ontwikkeling van innovatieve, nieuwe fondsenwervende producten voor nieuwe doelgroepen. De ontwikkeling van nieuwe vormen van geven zijn essentieel om de hulpverlening van het Rode Kruis toekomstbestendig te financieren. Als - Human Centered - Designer ben je bekend en ervaren met verschillende ontwerpmethoden en weet je precies wat er nodig is om onderzoeksresultaten om te zetten naar tastbare fondsenwervende producten die passen bij de behoeften van vandaag.

 

Wat kan je verwachten?

Je werkt binnen het team Groei Marketing; een klein team, boordevol ambitie om fondsenwerving te vernieuwen en nieuwe doelgroepen aan ons te binden. Het team werkt volgens het principe van “Human Centered Design”. De collega’s binnen dit team geven de richting en bepalen de prioritering in kansgebieden. Samen met hen ontwerp je antwoorden op de veranderende geefbehoeften van donateurs. Dit zijn zowel particulieren als bedrijven. Het team valt binnen de afdeling Merk & Marketing, een team van (online) marketeers en een marktonderzoeker met wie heel intensief en op een bijzonder fijne manier wordt samengewerkt.  In totaal bestaat het team uit 17 gedreven en enthousiaste collega’s.

 

Wat ga je doen

Als Human Centered Ontwerper ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen en ontwikkelen van nieuwe fondsenwervende producten en proposities. Je onderzoekt wat donateurs drijft, ontwerpt innovatieve manieren om te geven, bouwt prototypes en test deze tot ze mensen daadwerkelijk aanzetten tot actie.

 

  1. Onderzoek en synthese: Je vertaalt inzichten vanuit kwalitatief onderzoek naar naar concrete inzichten. Je bent nieuwsgierig en doorgrond wat mensen beweegt om te doneren en betrokken te blijven.
  2. Faciliteren: Je draagt bij aan de ontwerpprocessen en workshops met diverse stakeholders. Je plant activiteiten, inspireert deelnemers en creëert draagvlak voor nieuwe ideeën binnen de organisatie.
  3. Gedragsontwerp: Je ontdekt de diepere motivaties van donateurs en vertaalt deze naar persona’s en klantreizen. Je ontwikkelt concepten die mensen op vernieuwende manieren verbinden met het Rode Kruis en aanzet om te geven.
  4. Prototyping en testen: Je bouwt werkende prototypes die je test met echte gebruikers. Op basis van feedback verfijn je concepten en bewijs je de waarde van innovatieve fondsenwervingsoplossingen.
  5. Ontwerpprocessen: Je bepaalt per uitdaging de beste aanpak, combineert intuïtie met onderzoek en geeft richting aan het ontwerpproces binnen het team.

 

Wat breng je mee?

Jij hebt:

  • WO werk- en denkniveau, bij voorkeur in Human Centered design, Strategic Design, Service Design, communicatie of gedragswetenschappen
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring
  • Kennis van en ervaring in Design Thinking-proces
  • Een commerciële mindset en affiniteit met marketing
  • Aantoonbare ervaring met kwalitatief onderzoek vastleggen van inzichten naar drijfveren, journeys, persona's
  • Sterk in het maken van prototypes, testen met gebruikers en itereren op basis van feedback
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede beheersing van het Engels.

 

 

Je talenten

Je bent:

  • Je neemt initiatief, signaleert kansen (en pakt ze ook), denkt in mogelijkheden en oplossingen.
  • Jouw mindset is er een van: proberen en leren. Je bent niet bang om je idee aan te passen op basis van nieuwe inzichten.
  • Proactief, enthousiast en je weet mensen mee te nemen in jouw enthousiasme. Mensen werken graag met jou samen.
  • Analytisch en conceptueel scherp.
  • Resultaatgericht: je zorgt dat goede ideeën werkelijkheid worden

 

 

Wat bieden we jou  

Het werk dat je doet heeft maatschappelijke relevantie en maakt impact. Dat betekent soms ook impact op jezelf. Daarom hebben we oog voor je welzijn en bieden we handvaten om hierin een goede balans te vinden. We zijn een flexibele en mensgerichte werkomgeving met ruimte voor initiatief en ontwikkeling.

 

Het salaris voor deze positie valt in salarisschaal 11 van de CAO van het NRK afhankelijk van ervaring (min. € 3.869,44 tot max. € 5.424,14 bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 40 uur). Het betreft een contract voor bepaalde tijd van 1 jaar met uitzicht op verlenging.

Naast je maandsalaris heb je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 19,21 % bestaande uit o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Dit budget kan je naar eigen keuze uitbetalen/inzetten. Daarnaast zijn er verschillende extra voorwaarden zoals een pensioenregeling, reiskostenvergoeding en goede mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt ook een laptop en mobiele telefoon tot je beschikking.

 

De standplaats van ons verenigingskantoor is Den Haag, op loopafstand van station Laan van NOI. Je werkt net als iedereen deels op ons mooie kantoor en deels vanuit huis.

 

Sluit je bij ons aan!
Je motivatiebrief en cv gericht aan Renske van Dijk, HR adviseur,  ontvangen we graag vóór 1 september 2025 via https://werkenvoorhet.rodekruis.nl/vacatures/vacature-356900/solliciteren. Wil je nog meer weten over deze rol? Dan kun je contact opnemen met Saskia Divendal (Manager Merk & Marketing) : sdivendal@redcross.nl of 06-52.55.63.25

 

We hechten waarde aan diversiteit – in achtergrond en ervaringen. We hebben mensen met verschillende culturele achtergronden, religies, sexuele voorkeur, gender identiteiten en leeftijdsgroepen nodig om onze missie te vervullen

 

 

Gerelateerde Vacatures

Project Officer - Safety of Journalists   Amsterdam, Nederland nieuw
7 augustus 2025
7 augustus 2025
Marketeer   Den Haag, Nederland
1 augustus 2025
Qualitative Research Intern   Amsterdam, Nederland
31 juli 2025
Nature-based Solutions Internship   Den Haag, Nederland
31 juli 2025