Unicef Nederland
Gepubliceerd
30 juli 2025
Locatie
Den Haag, Nederland
Categorie
Soort Dienstverband
Tijd per week
32-36 uur
Opleidingsniveau
hbo
Page Views
68

Omschrijving

UNICEF is ‘s werelds grootste kinderrechtenorganisatie en werkt dagelijks aan het verbeteren van het leven van kinderen wereldwijd. Wil jij jouw marketingkennis en -ervaring inzetten om een significante bijdrage te leveren aan deze missie?
Dan zoeken wij jou!

Paid Media Channel Marketeer
32 uur per week


Over de rol

Als Paid Media Marketeer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en optimaliseren van betaalde mediacampagnes met als doel fondsenwerving voor UNICEF te maximaliseren. Je werkt met diverse digitale kanalen om potentiële donateurs te bereiken en te converteren naar supporters van UNICEF.

In deze rol speel je een cruciale rol bij het adviseren over de campagnestrategie en de inzet van paid mediakanalen. Je hebt een goed overzicht van het digitale landschap en werkt vanuit een brede kennis naar specialisatie, met name van het Google platform. Je houdt van pionieren en optimaliseren en zorgt ervoor dat content op de juiste kanalen wordt geplaatst. Daarnaast voer je tests uit, stuur je bij waar nodig om de kanalen rendabel in te zetten en weet je iedere doelgroep op zijn eigen manier aan te spreken.

Je komt te werken in het team Particulieren, met focus op acquisitie van donateurs. Dit team gebruikt moderne technologieën en agile werkwijzen om een groot deel van de UNICEF-inkomsten te realiseren. Samenwerken en elkaar versterken staan centraal binnen ons team.


Dit ga je doen

  • Ontwikkelen en uitvoeren van betaalde mediastrategieën op platforms zoals Google Ads en Meta Ads Manager.
  • Continu monitoren, analyseren en optimaliseren van campagnes om de beste resultaten te behalen.
  • Adviseren over campagnestrategieën en het effectief inzetten van paid mediakanalen.
  • Plaatsen van content op de juiste kanalen, uitvoeren van tests en optimaliseren van campagnes.


Dit vragen we

Wij zoeken een ervaren marketeer met een HBO-opleiding in communicatie of marketing en minimaal 4 jaar ervaring in een soortgelijke functie. Jij hebt:

  • Vaardigheden in het gebruik van advertentieplatforms, met specialisatie in Google/Bing Ads maar ook Meta Ads Manager.
  • Sterke analytische vaardigheden en ervaring met tools zoals Google Analytics, Google Tag Manager, Facebook, Instagram en Looker.
  • Uitstekende communicatieve en persoonlijke vaardigheden.
  • Een proactieve en donateurgerichte houding.
  • Een sterke betrokkenheid bij kinderrechten en ontwikkelingssamenwerking.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.


Dit bieden we jou

  • Een goed salaris dat ligt tussen € 3.127 en € 4.205 (o.b.v. 38 uur) afhankelijk van jouw kennis en ervaring.
  • Een individueel keuzebudget van 10,23% van je brutosalaris, dat je maandelijks opbouwt en je zelf kunt uitbetalen voor persoonlijke doeleinden zoals o.a. extra verlofuren.
  • Een opleidingsbudget dat je kunt inzetten voor persoonlijke ontwikkeling.
  • De mogelijkheid om deels vanuit huis te werken, met ondersteunende middelen.
  • Een telefoonvergoeding van netto € 25,- p.m. om je relaties te kunnen onderhouden.
  • Een goede pensioenregeling en een fietsplan.
  • Reiskosten krijg je uiteraard vergoed.


De extra's die horen bij werken voor 's werelds grootste kinderrechtenorganisatie

  • Werken met ruim honderd collega’s aan één gemeenschappelijk doel: een betere wereld voor kinderen.
  • Diversiteitsverlof, wat betekent dat je nationale feestdagen kunt ruilen met een andere dag die voor jou belangrijk is.
  • Een informele werksfeer en ruimte om jouw eigen werktijden te bepalen.
  • Werken in een ruim en licht pand dat ingericht is op flexwerken en slechts 10 minuten lopen is van station Den Haag Centraal.
  • De mogelijkheid tot een dagelijkse wandeling of hardlooprondje in het mooie aangrenzende Haagse Bos (we hebben douches en kleedkamers).
  • Werken in een wendbare organisatie met aandacht voor vitaliteit en welzijn, zoals een gezonde balans tussen werk en privé en persoonlijk leiderschap.
  • De mogelijkheid om 2 dagen per jaar vrijwilligerswerk onder werktijd te doen.
  • Uiteraard bieden wij je een multifunctionele ruimte die voor persoonlijke doeleinden gebruikt kan worden, zoals bidden of kolven.


Wil je meer weten?

Neem gerust contact op met Jolanda van Delft via email jvandelft@unicef.nl.


Reageren doe je zo

Ben je enthousiast? Vertel ons waarom jij en UNICEF een match zijn.
Je kunt solliciteren t/m 30 augustus 2025. Stuur jouw motivatie en je CV in via de button op onze werkenbijsite.

Bij UNICEF Nederland geloven we in ieders unieke bijdrage. Verschillende achtergronden en perspectieven zijn nodig om zoveel mogelijk impact te kunnen maken voor kinderen wereldwijd. We streven daarnaast naar een werkomgeving waar iedereen zich gerespecteerd en gewaardeerd voelt. Precies om wie je bent.

Wij vragen van alle medewerkers uiteraard de bereidheid tot het naleven van onze gedragscode en medewerking bij het opvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag.

We stellen acquisitie naar aanleiding van deze advertentie niet op prijs.?

www.unicef.nl

Gerelateerde Vacatures