Coördinator Eerste Hulp (EHBO) op Evenementen
- 7 actieve vacatures (bekijk)
Omschrijving
Coördinator Eerste Hulp (EHBO) op Evenementen
24 - 32 uur p.w., standplaats Amsterdam, contract voor 6 - 12 maanden met mogelijkheid tot verlenging
Heb jij een passie voor EHBO én talent voor organiseren? Als coördinator van de eerste hulp (EHBO) op evenementen ben je samen met je collega-coördinator verantwoordelijk voor de organisatie van alle EHBO-hulpverlening bij verschillende sport-, dance-, en culturele evenementen in Amsterdam-Amstelland.
Ben je flexibel, een probleemoplosser en voel je je thuis een dynamische omgeving waar geen dag hetzelfde is? Solliciteer dan nu op de functie van Coördinator Evenementenhulpverlening in regio Amsterdam-Amstelland!
Wat kan je verwachten?
Het verzorgen van professionele EHBO op evenementen, oftewel ‘Evenementenhulpverlening’, is een kernactiviteit van het Rode Kruis. Het vormt het basisproces voor onze noodhulptaken. In de regio Amsterdam-Amstelland leveren we EHBO, professionele medische hulp en indien gewenst radiocommunicatienetwerken en ondersteunende materialen voor talrijke kleine en grote (sport)evenementen. Denk daarbij aan EHBO bij de Parade, Koningsdag, de Amsterdam Marathon en SAIL. In de regio zijn daarvoor ruim 125 vrijwilligers opgeleid, die samenwerken met tientallen vrijwilligers op het gebied van logistiek, vervoer en de verbindingsdienst.
Plaats in de organisatie
De regio bestaat uit een team van +/- 35 vaste medewerkers, +/- 20 uitzendkrachten en 550 vrijwilligers. Binnen de regio organiseren we onze evenementenhulpverlening vanuit Amsterdam en Amstelveen.
Je valt samen met de collega-coördinator evenementenhulpverlening hiërarchisch onder een teamleider binnen de regio. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor de inzet van vrijwillige coördinatoren en worden jullie ondersteund door een medewerker evenementenhulpverlening. Je komt in een betrokken en dynamisch team bestaande uit betaalde en vrijwillige experts. De standplaats van deze functie is ons kantoor in het centrum van Amsterdam, afspraken met opdrachtgevers of vrijwilligers kunnen in de regio plaatsvinden.
Wat ga je doen
Als Coördinator Evenementenhulpverlening ben je samen met je collega verantwoordelijk voor de organisatie van alle eerstehulpverlening op evenementen in Amsterdam-Amstelland. Hiervoor werk je nauw samen met opdrachtgevers (de organisatoren van evenementen), vrijwillige coördinatoren logistiek en verbindingsdienst, ketenpartners en uiteraard de evenementenhulpverleners zelf.
Taken en verantwoordelijkheden
- Je stelt samen met je collega-coördinator het jaarplan en de begroting van de eerstehulpverlening bij evenementen op en bent gezamenlijk verantwoordelijk voor de uitvoering daarvan.
- Je coördineert gezamenlijk de medewerker, de vrijwillige inzetleiders en coördinatoren evenementenhulpverlening binnen de regio.
- Je coördineert en controleert uitvoering van interne- en externe communicatie en administratie (offertes, planning en nazorg hulpverleners, draaiboeken, facturen, risicoanalyses en evaluaties).
- Je stelt overeenkomsten met opdrachtgevers op en stemt randvoorwaarden af.
- Je zorgt ervoor dat de evenementenhulpverlening conform landelijke werkprocessen, kwaliteitsrichtlijnen en kaders uitgevoerd wordt en signaleert eventuele knelpunten en verbeterpunten.
- Je gaat actief relaties aan en onderhoudt contact met (potentiële) opdrachtgevers waardoor de huidige dienstverlening kan worden voortgezet of/en uitgebreid.
- Je schakelt met ketenpartners zoals Ambulance Amsterdam, de GHOR en de Politie.
- Je neemt deel aan landelijke overleggen op het gebied van Evenementenhulpverlening en werkt actief samen met andere regio’s ten behoeve van uitvoering en kennisoverdracht.
- Met enige regelmaat bezoek je evenementen om te zien of alles goed verloopt. Op de dag zelf ben je niet operationeel uitvoerend.
- Samen met het team evenementenhulpverlening zorg je voor een vitaal vrijwilligersteam in de gehele regio om continuïteit van uitvoering van de hulpverlening te borgen (coördinatie van werving, binden, boeien en enthousiasmeren).
Wat breng je mee of wie zoeken we?
- Minimaal HBO werk- en/of denkniveau en meerdere jaren werkervaring.
- Ervaring met de EHBO/evenementenbranche of het Veiligheidsdomein en met het werken met vrijwilligers is een pré maar je snel zaken eigen maken en in proces zetten is belangrijker.
- Uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden.
- Weet goed te schakelen tussen tactisch en operationeel niveau.
- Ervaring met coördinatie/aansturing van collega’s
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (woord en schrift).
- Sterk analytisch vermogen en helicopterview
- Pro-actief, stressbestendig en vooruitstrevend.
- Bereid om met enige regelmaat in de avonduren te werken en een enkele keer in het weekend om bij een groot evenement te ondersteunen.
Je talenten
- Je bent organisatorisch sterk, brengt mensen samen en kan omgaan met diverse type mensen met verschillende achtergronden.
- Je bent stressbestendig, kan onder druk presteren en bent oplossingsgericht.
- Je houdt overzicht en ben in staat verschillende evenementen tegelijk te coördineren.
Wat bieden we jou
Het werk dat je doet heeft maatschappelijke relevantie en maakt impact. Dat betekent soms ook impact op jezelf. Daarom hebben we oog voor je welzijn en bieden we handvaten om hierin een goede balans te vinden. We hechten waarde aan diversiteit – in achtergrond en ervaringen. We hebben mensen met verschillende culturele achtergronden, religies, seksuele voorkeur, gender identiteiten en leeftijdsgroepen nodig om onze missie te vervullen. We zijn een flexibele en mensgerichte werkomgeving met ruimte voor initiatief en ontwikkeling.
Het salaris voor deze positie valt in salarisschaal 10 van de CAO van het NRK afhankelijk van ervaring (min. € 3.546,30 tot max. €4.780,36 bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 40 uur. Een contract voor bepaalde tijd van 6 tot 12 maanden met uitzicht op verlenging.
Naast je maandsalaris heb je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 19,21 % bestaande uit o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Dit budget kan je naar eigen keuze uitbetalen/inzetten. Daarnaast zijn er verschillende extra voorwaarden zoals een pensioenregeling, reiskostenvergoeding en goede mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt ook een laptop en mobiele telefoon tot je beschikking.
Sluit je bij ons aan!
Je motivatiebrief en cv gericht aan Ginny Vera (HR Adviseur) ontvangen we graag via https://werkenvoorhet.rodekruis.nl/vacatures/vacature-353536/solliciteren Wil je nog meer weten over deze rol? Dan kun je contact opnemen met Vilja Machgielsen (Teamleider Regio Amsterdam-Amstelland) via vmachgielsen@redcross.nl.
De vacature blijft openstaan totdat we geschikte kandidaten hebben gevonden. Bij interesse verzoeken we je om zo snel mogelijk te reageren.
Acquisitie op deze vacature wordt niet op prijs gesteld.