Gepubliceerd
16 juni 2025
Locatie
Amsterdam, Nederland
Categorie
Soort Dienstverband
Tijd per week
32-36 uur
Opleidingsniveau
hbo/wo
Page Views
156

Omschrijving

Lijkt het je leuk om het marketingteam te coördineren van Felix Meritis, de Rode Hoed en De Nieuwe Liefde? Ben jij goed in het ontwikkelen van campagnes en het bereiken van (nieuw) publiek? En werk je graag gestructureerd en in teamverband? Dan hebben we een plek voor jou als Coördinator Marketing & Communicatie van drie toonaangevende cultuurhuizen in Amsterdam.

Over Amerpodia
Felix Meritis, de Rode Hoed en De Nieuwe Liefde vormen samen één organisatie: Amerpodia. Met onze programma’s spelen we een belangrijke rol in het culturele leven van Amsterdam. Felix Meritis richt zich op interdisciplinaire programma’s waarin kunst, technologie en ethiek samenkomen, De Nieuwe Liefde is het huis voor taal en literatuur en de Rode Hoed is het podium voor dialoog, reflectie en debat.

Wat ga je doen?
Als Coördinator Marketing & Communicatie ben je verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van onze programma’s, het bereiken van onze doelgroepen en de dagelijkse aansturing van het marketingteam. Je ontwikkelt campagnes voor verschillende programma’s en festivals, je coördineert de communicatie met pers en partners, en stelt in overleg met het Hoofd Programma & Publiek een jaarplan op. Je krijgt ruimte om te innoveren en nieuwe publieksstrategieën te ontwikkelen en te implementeren. Je vertaalt data-inzichten naar concrete acties en brengt structuur aan in de processen.

Jouw taken

  • Je stelt publieksstrategieën en jaarplannen op
  • Je ontwikkelt campagnes en merkverhalen
  • Je bent betrokken bij het hele proces: van concept tot en met uitvoering
  • Je coördineert het marketingteam
  • Je analyseert publieksdata en kaartverkoop
  • Je onderhoudt de relatie met de pers en met mediapartners
  • Je weet hoe je prioriteiten moet stellen en hoe je mensen meekrijgt voor je plannen

Wie ben jij?

  • Je hebt minimaal drie jaar ervaring in marketing of communicatie binnen de culturele sector
  • Je weet hoe je met marketingtools een verhaal vertelt en publiek bereikt
  • Je werkt gestructureerd en denkt strategisch en creatief
  • Je houdt van vernieuwing, werkt data-gedreven en durft te experimenteren
  • Je voelt je thuis in een culturele omgeving en volgt de laatste ontwikkelingen in media, cultuur en marketing.
  • Je woont bij voorkeur in (de regio) Amsterdam en vindt het leuk om ook bij (een deel van) de programma’s aanwezig te zijn

Wat bieden we je?

  • Een afwisselende en zelfstandige functie in een klein, bevlogen team
  • Een kantoor op de mooiste plek van Amsterdam: Felix Meritis
  • ruimte om te innoveren en impact te maken
  • Een salaris tussen € 3.500 en € 4.500 per maand (36 uur per week), afhankelijk van ervaring
  • Een jaarcontract met uitzicht op verlenging, met goede secundaire arbeidsvoorwaarden

Interesse?

Stuur je motivatie en cv uiterlijk woensdag 2 juli naar sollicitaties@amerpodia.nl. Gesprekken vinden plaats in de week van 7 juli.

Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Marije Ligthart via marije.ligthart@amerpodia.nl.

Bij Amerpodia streven we naar een diverse en inclusieve organisatie. Iedereen is welkom om te reageren.

 

Gerelateerde Vacatures

Nieuwe makers bij Roetz gezocht   Amsterdam, Nederland nieuw
17 juni 2025
Database marketeer   Den Haag, Nederland nieuw
16 juni 2025