Nieuw platform voor vakanties bij lokale bevolking

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee
Vakantie vieren direct bij de lokale bevolking: het is een van de vakantietrends van dit moment. De sociale onderneming Doozze sluit hierop aan door vraag en aanbod te koppelen. Vandaag wordt het platform doozze.com gelanceerd tijdens de vakantiebeurs in Utrecht. Reizigers vinden er nu al zo’n 50 authentieke homestays in Thailand, Vietnam en Colombia. In…

amazon_peru_north_east_peru_3Vakantie vieren direct bij de lokale bevolking: het is een van de vakantietrends van dit moment. De sociale onderneming Doozze sluit hierop aan door vraag en aanbod te koppelen. Vandaag wordt het platform doozze.com gelanceerd tijdens de vakantiebeurs in Utrecht. Reizigers vinden er nu al zo’n 50 authentieke homestays in Thailand, Vietnam en Colombia. In 2016 zal dit stijgen naar 1200 plekken en in 2017 hoopt Doozze maar liefst 2000 plekken aan te bieden in 50 landen wereldwijd.

Het fenomeen homestay is niet nieuw: van Vietnam tot Nicaragua bieden lokale gezinnen nu al overnachtingsplekken en activiteiten aan, veelal georganiseerd in dorps- of gemeenschapsverband. Helaas ontbreekt vaak een structurele toegang tot toeristische markten. Daardoor is ‘eerlijk toerisme’ onmogelijk, aldus Doozze, zowel voor de lokale bevolking als voor de avontuurlijke reiziger die ‘op zoek is naar een unieke ervaring’. Op ngoc-son-ngo-luong-homestay-dinnerhet online platform doozze.com kunnen lokale gezinnen hun aanbod kwijt en avontuurlijke reizigers boeken er de gewenste homestay. Zo kun je voor 17,65 euro per nacht terecht op de pittoreske boerderij van Jorge (foto header en rechtsboven) in het Amazonegebied in Noord-Peru. En in Vietnam kun je tijdens een trektocht door het Ngoc Son Ngo Luong natuurpark voor 57,25 euro overnachten in een homestay in Khan village (foto linksonder). Als sociale onderneming investeert Doozze structureel minimaal 50% van haar netto winst aan de verhoging van levenskwaliteit van lokale gezinnen.

Vandaag en morgen staat Doozze op de vakantiebeurs in de jaarbeurs in Utrecht. Daar nemen zij onder andere deel aan de trendpresentatie “Connect with locals” door vakantietrendwatcher Tessa aan de Stegge (Cherrypicker).

 

www.doozze.com
Reageren? Klik hier.

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons