Achtergrond

Modemerken transparanter over arbeidsomstandigheden

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

Modemerken publiceren steeds vaker en concreter over hun beleid op het gebied van milieu, klimaat en arbeidsomstandigheden. Rank a Brand constateert in haar nieuwe rapport ‘Feel Good Fashion’ dat de transparantiescores van de 400 onderzochte merken gemiddeld met 45% zijn toegenomen tussen 2010 en 2011. Met name het beleid voor arbeidsomstandigheden wordt toegelicht door de modebedrijven, één op de twee verantwoordt zich hier online over. Maatregelen om de CO2-uitstoot te beperken worden op de websites van vier op de tien merken omschreven. Opmerkelijk is dat ook designermerken als Gucci, Louis Vuitton and Alexander McQueen in 2011 hun beleid voor mens en milieu steeds beter toelichten, traditioneel scoren designermerken lager op het gebied van transparantie.

Lees meer bij Duurzaam Ondernemen
Foto: (cc)

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons