Team TRENDWATER: Wear White For Water

Foto: Simone Schoutens
Bij het bewerken van textiel gebruiken producenten grote hoeveelheden water en voegen zij veel schadelijke chemicaliën toe aan het water. Het vervuilde water komt vaak direct terecht in zoetwaterbronnen waarvan mensen in productielanden afhankelijk zijn voor dagelijkse levensbehoeften. Deze mensen betalen een hoge prijs voor de fel- en donkergekleurde kleding in ons Nederlands straatbeeld. Wil jij ook dat dit wordt teruggedrongen? Dat vinden wij ook! In Nederland kunnen wij dit probleem positief beïnvloeden. Stem nu en steun ons statement: Wear White For Water.
Wedstrijd – 

Stemmen doe je nu door dit bericht te liken.  De spannende finale bijwonen op donderdag 11 december in Pakhuis De Zwijger? Meld je hier aan!

Team TRENDWATER OneWorld Water Battle

Team TRENDWATER (vlnr): Ralph Wesseling, Lindsey Schwidder, Annet van den Akker, Maya, Inge Phernambucq, Iris van Graven, Maaike der Kinderen.

Ralph Wesseling (teamcaptain): Water professional, backpacker en sporter

Lindsey Schwidder: International water project coordinator, drummer en wereldreiziger

Annet van den Akker: Effectiviteitsonderzoeker, analist en strategisch marketing planner

Maya Velis: Jurist, water professional en fotografe

Inge Phernambuq: Hydroloog, triatlonspeler en ontwikkelingswerker

Iris van Graven: Bandzangeres en tekstschrijver met roots in de bloembollen

Maaike der Kinderen: Water professional, bijlesdocent en bergwandelaar

 

Ralph Wesseling_teamcaptain TRENDWATER_OneWorld Water Battle
 Teamcaptain Ralph Wesseling: zijn grootste interesses zijn (internationale) vraagstukken over water en waterbewustwording, governance, educatie en het werken aan veranderingen bij mensen en organisaties. Bij Waterschap Brabantse Delta werkt hij aan Ruimte voor de Rivier projecten bij het Volkerak Zoommeer. Hij is leergierig en een teamspeler en vindt het belangrijk om over de grenzen te kijken en te verbinden.

Ralph is veel bezig met watervraagstukken en hoe je burgers hierbij kunt betrekken. Hij werkt graag aan evenementen die mensen inspireren en hen tegelijkertijd in staat stelt om ervan te leren. Zo heeft hij dit jaar ‘Battle of the Beach’ georganiseerd, dat door de New York Times werd aangehaald als een aansprekende manier om Nederlanders bewust te maken over waterveiligheid en een stijgende zeespiegel. Daarnaast heeft hij meegewerkt aan de organisatie van evenementen, zoals Breaking Boundaries waar de verbinding tussen de watersector en andere sectoren wordt verkend.

De campagne van zijn team is erop gericht dat mensen water gaan herkennen als een waardevolle grondstof bij de productie van kleding. Tegelijkertijd willen zij mensen zelf laten ervaren hoe ze makkelijk kunnen bijdragen aan een duurzamere waterconsumptie.