Achtergrond

Steeds vaker duurzaam tafelen

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

Consumenten gaven in 2013 ruim 10% meer inkomen uit, 10,8% om precies te zijn, aan duurzaam voedsel ten opzichte van het jaar daarvoor. Voor 2,5 miljard euro aan dier- en milieuvriendelijk eten ging over de toonbank in 2013. In totaal is 6,1% van het voedsel dat Nederlanders kopen duurzaam. Dit alles staat in de Monitor Duurzaam Voedsel 2013.

Keurmerken
Het keurmerk ASC, een keurmerk voor vis van het WNF, en keurmerk Scharrelvlees hebben de grootste groei doorgemaakt. Alleen Milieukeur werd minder verkocht. Dit keurmerk zat in 2013 op minder producten.

Duurzame producten werden vooral in supermarkten gehaald, 68%, gevolgd door restaurants, cafés en andere buitenhuishoudelijke markten, 18,8%, en speciaalzaken, 13,2%.

De volledige Monitor Duurzaam Voedsel 2013 is te vinden op de website van de Rijksoverheid.

Afbeelding: Milieucentrum Utrecht

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons