De proef met de lift is onderdeel van een reeks experimenten onder de naam ‘Seduction Project, by Hivos’. Hiermee onderzoekt Hivos hoe slimme kleine ingrepen ongemerkt energiebesparing kunnen uitlokken.

Binnen het Seduction Project laat een team studenten Game Design van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht de principes die gamen verslavend maken los op het energieprobleem. Ze doen online verslag van hun voortgang en laten hun eerste proeven en concepten zien. Op seductionproject.nl en op Facebook voegt Hivos het komende half jaar steeds nieuwe experimenten en inspiratiebronnen toe.

Veel van ons energieverbruik is overbodig. Alle CO2 die wij hier uitstoten door ons verbruik zorgt voor klimaatverandering die de kans verhoogt op droogtes, overstromingen en onvoorspelbare weerpatronen, waar vooral mensen in ontwikkelingslanden de dupe van zijn.

Met de resultaten van het Seduction Project wil Hivos beslissers op alle niveaus, van consument tot CEO, aansteken om onze slimste ideeën over te nemen. Ons introductiefilmpje geeft in het kort de essentie.

Met de resultaten van het Seduction Project wil Hivos beslissers op alle niveaus, van consument tot CEO, aansteken om onze slimste ideeën over te nemen. Ons introductiefilmpje geeft in het kort de essentie weer.  

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
Hivos_logo1

Hivos

Wij zijn Hivos, een internationale organisatie die zoekt naar nieuwe oplossingen voor hardnekkige wereldproblemen. Met slimme projecten …
Profielpagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer