Novib najaarscampagne vanaf de Euromast 'uitgerold'

09-12-2002
Door: OneWorld Redactie
Bron: Novib, 8 december 2002

8 december 2002

Op zondag 8 december werd de Novib najaarscampagne vanaf de Euromast te Delftshaven in Rotterdam gelanceerd. Een kassabon met een afmeting van 5 bij 15 meter werd vanaf het restaurant tot aan de uitkijkpost door een aantal bergbeklimmers uitgerold. Deze “kassabon” dient als metafoor om mensen uit te nodigen in deze periode ook eens anders te consumeren.

Het uitrollen van de kassabon markeerde het begin van een twee weken durende campagne, waarin het Nederlands publiek via posters, flyers, advertenties en mailings gevraagd wordt om even te denken aan hun medemens elders in de wereld.

Tijdens de campagne nodigt Novib de mensen uit om een stapje verder te gaan. Namelijk, om ‘iets extra’s’ op hun boodschappenlijsten te zetten. Aankopen zoals ‘schoolboeken voor India’, ‘opruimen van landmijnen in Afghanistan’, ‘vaccinaties tegen difterie voor kinderen in Bolivia’, ‘aanleg van een groentetuin in Ethiopië’ enzovoorts.

De grote kassabon die op zondag vanaf de Euromast werd uitgerold bevat daarom, naast kerstaankopen zoals gerookte zalm, kerstkransjes, gourmetschotel en champagne, ook de aankoop voor € 1,52 van ‘1 maand onderwijs voor een kind in Mali’.

Reacties