Achtergrond

Laat zien hoe ver je bent

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

 

Denk in de toekomst
“Laat niet zien hoe goed je bent, maar hoe ver je bent. Schreeuw niet van de daken wat je allemaal voor goeds doet,” adviseert Nelleke Jacobs van MVO Nederland. Aan arrogantie heeft namelijk niemand iets. Daarnaast is MVO nooit af. Er zijn altijd dingen te verbeteren. Richt je daarop in plaats van op dingen die je in het verleden al hebt gedaan. Doe je dit wel, dan blijf je stil staan terwijl je juist vooruit wilt.

Proactief
“Verder is het belangrijk om proactief te communiceren,” voegt Maarten van den Broek van chocoladefabrikant Mars daaraan toe. “Als je transparant bent over wat er wel en niet goed gaat, wordt dat vaak gewaardeerd. Als je de punten die nog verbetering behoeven wegmoffelt, dan sta je meteen met 1-0 achter wanneer er toch naar wordt gevraagd. Openheid over hoe ver je bent, wordt vrijwel altijd gewaardeerd.”

Nelleke Jacobs en Maarten van den Broek waren sprekers op de inspiratiemiddag Duurzaam Verschil. Heb je dit moeten missen? Houd OneWorld dan in de gaten, want de beste tips voor het verduurzamen van je organisatie worden hier nog eens uitgelicht!

Foto boven: centimeter (cc)

 

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons