Zilveren Esprix voor 'Oxfam Novib Pakt uit'

12-05-2006
Door: Oxfam Novib

Den Haag, 12 mei 2006 - De campagne 'Oxfam Novib pakt uit' is woensdag in de prijzen gevallen. In de categorie non-profit werd de campagne de Zilveren Esprix toegekend, de prijs voor Direct Marketing en Sales Promotion.

Via 'Oxfam Novib pakt uit' kan een consument bijvoorbeeld een geit, een kameel, een voetbal of schoolmaaltijden voor 100 kinderen bestellen, al naar gelang zijn of haar budget. De consument krijgt een foto van de aangeschafte geit of kameel, en Oxfam Novib zorgt ervoor dat van dit geld de echte geit of kameel naar iemand in een ontwikkelingsland gaat. In tal van landen vechten mensen voor een eerlijk inkomen, schoon drinkwater, een goede opleiding, veiligheid en vrijheid van meningsuiting. De cadeaus op deze website zijn voorbeelden van wat deze mensen hard nodig hebben.

De kwaliteit van de inzendingen voor de Esprix is dit jaar hoog, zo vond het bestuur van de Stichting Esprix. Dat bleek onder meer uit het hoge aantal nominaties, 37 stuks, dat de jury heeft toegekend. Op merkenniveau waren alleen de Postbank en Oxfam Novib tot de eindlijst doorgedrongen. De jury keek naar strategie, creativiteit en resultaat van de cases. Het juryrapport over de Oxfam Novib-campagne: "Ook zonder bedelbrieven kan je heel goed fondsenwerven op een nieuwe, innovatieve én leuke manier. En iedereen vindt het toch leuk om een geit te krijgen?!"

Inmiddels heeft 'Oxfam Novib pakt uit' al meer dan 800.000 euro opgehaald. Binnenkort worden ook nieuwe acties voor kraamcadeaus en scholen gelanceerd. Kijk voor meer informatie op www.oxfamnovibpaktuit.nl

Oxfam Novib is het Nederlandse lid van Oxfam International, een samenwerkingsverband van twaalf onafhankelijke ontwikkelingsorganisaties. Het gezamenlijk ideaal: een rechtvaardige wereld zonder armoede.

 

Reacties