Opbrengst fotoproject naar Free Voice

14-12-2007

Sacha de Boer zei bij de overhandiging dat zij en Stefan Heijdendael zich bij het maken van de foto's op het Mediapark bewust waren van het feit dat journalisten in Nederland in grote vrijheid en vaak met de modernste apparatuur kunnen werken. Veel journalisten elders op de wereld hebben het een stuk moeilijker en riskeren soms hun leven bij het werk, zoals undercoverjournalisten in Birma.

Met radio's voor vluchtelingen wordt duidelijk van welk levensbelang goede informatie kan zijn.

 

Bart Dijkstra bedankte de beide fotografen niet alleen voor hun materiele gift, maar vooral ook voor de immateriële steun die daaruit spreekt. Journalisten elders in de wereld stellen het zeer op prijs als ze merken dat vakgenoten in het rijke Westen hen niet vergeten en met raad en daad bijstaan.

 

 

In de tentoonstelling 'Achter het kijkglas' tonen de beide fotografen de wereld achter de vaak gesloten deuren van de Nederlandse omroepwereld. Zij gunnen de bezoeker een blik achter de schermen en laten de verborgen architectonische schoonheid van het Media Park zien.

De expositie is nog tot en met 24 maart 2008 te zien als onderdeel van de Beeld en Geluid experience. Bij de start van de tentoonstelling verschijnt ook het gelijknamige boek. In het boek staan 180 foto's van Sacha de Boer en Stefan Heijdendael.

Aan het einde van de tentoonstelling worden een tiental foto's geveild. Ook deze opbrengst gaat naar Free Voice.

 

De fotografen zijn in hun werk aan de foto's en het boek gesteund door: provincie Noord-Holland (hoofdsponsor), Canon, Dutchview, Gemeente Hilversum, Inktvis Grafisch Ontwerp, Kleurgamma, NOB, NOS, Poort 80, Publieke Omroep, RTL, TCN, VPRO en Wentink Events. De begunstigers steunen daarmee Stichting Free Voice. Beeld en Geluid maakt de tentoonstelling mogelijk.

 

www.beeldengeluid.nl

 

www.freevoice.nl  

Reacties