Nieuwe directeur bij Stichting Max Havelaar

31-03-2005

Stichting Max Havelaar beheert het Max Havelaar Keurmerk, de enige onafhankelijke garantie dat boeren in ontwikkelingslanden voldoende betaald krijgen voor hun producten. Op deze manier worden ze in staat gesteld onder aanvaardbare arbeidsomstandigheden te werken en worden de kosten voor verantwoorde productie gedekt, zowel op sociaal als op milieugebied.

Voor Coen de Ruiter betekent de overstap naar Max Havelaar dat hij de mogelijkheid aangrijpt om "mensen in ontwikkelingslanden perspectief te bieden door commerciële kansen te creëren".

Het Max Havelaar Keurmerk staat op koffie, bananen, thee, vruchtensappen, honing, chocolade en cacao en sinds kort op ander fruit zoals mango's, avocado's, sinaasappels en druiven.

De Ruiter volgt Stephan Peijnenburg op die 1-2-2005 is begonnen bij het organisatieadviesbureau Anderson Elffers Felix bv.


www.maxhavelaar.nl

Reacties