Lecture 1 oktober: Van denken naar doen; Draagvlak en de relatie tussen kennis, houding en gedrag

22-09-2009

Datum:          Donderdag 1 oktober 2009

Tijd:              Lecture 9.30 - 12.00 uur (koffie en thee vanaf 9.00 uur)

                     Werkatelier 12.00 - 16.00 uur

Locatie:         Tumult, Domplein 5 te Utrecht (Let op: nieuwe locatie)

Gastspreker: Dr. Rick van Baaren (adviesbureau Dijksterhuis & Van Baaren en verbonden  aan de Radboud Universiteit Nijmegen)

Extra:            Presentatie over actueel onderzoek van CIDIN en NCDO

Tijdens de eerste lecture van de Context MasterClass Draagvlakversterking 2009-2010 staan deze vragen centraal. Dr. Rick van Baaren heeft ruime onderzoekservaring en expertise op het gebied van gedragsbeïnvloeding. Tijdens de lecture zal hij zijn inzichten met u delen. Hij combineert daarbij wetenschappelijke inzichten met praktische voorbeelden. Daarnaast presenteren CIDIN van de Radboud Universiteit Nijmegen en NCDO hun meest actuele onderzoek op dit gebied. Sandra ter Woerds van NCDO besteedt aandacht aan de aangetroffen samenhang tussen de draagvlakcomponenten in de Barometer Internationale Samenwerking 2009. Sara Kinsbergen van CIDIN zal ingaan op de invloed van individuele kenmerken, kennis en houding op gedrag.

Context, international cooperation nodigt je van harte uit deze bijeenkomst bij te wonen. Na de lecture vindt het werkatelier plaats. Hier kun je in een kleine groep actief aan de slag met het thema. Tijdens deze interactieve verdiepingsbijeenkomst wordt de ruimte geboden om vraagstukken of dilemma's uit de eigen werkpraktijk in te brengen.

Aanmelden

De lecture en het werkatelier zijn vrij toegankelijk. Wel verzoeken we je om je van te voren aan te melden. Dat kan tegenwoordig online, door hier te klikken. Mocht je nog vragen hebben over deze bijeenkomst of het aanmelden, dan kun je contact met ons opnemen via

info@contextmasterclass.nl.


Op de webpage www.contextmasterclass.nl vind je aanvullende informatie over de bijeenkomst en links naar interessant leesmateriaal.

Reacties