Hoofdprijs businessplan wedstrijd voor Mbadifa

11-10-2011
Door: Agriterra

De deskundige jury, bestaande uit vertegenwoordigers uit het agrarisch bedrijfsleven, koos unaniem voor Mbadifa. Een agro-input shop is weliswaar niet innovatief, het speelt wel goed in op de reële behoefte van boeren aan inputs. De jury prees het business plan om zijn focus, gedegen marktverkenning, de voorgestelde gefaseerde ontwikkeling voor de toekomst van het bedrijf alsmede de realistische groeiverwachtingen.

De andere twee finalisten, Mbozi Maziwa Company uit Tanzania, Muhorro Area Cooperative Enterprise uit Uganda, gaat niet met lege handen naar huis. Zij hebben een schat aan adviezen voor het verbeteren van hun plannen gekregen. Ook zijn alle kanshebbers getraind in "pitchen", om met overtuigende presentaties potentiële investeerders en kredietverleners over de streep te kunnen trekken. En allen hebben verschillende financiële instellingen zoals Rabobank Foundation en Oikocredit gesproken en van hen nuttige adviezen gekregen. Hiermee en met de hoofdprijs van 15.000 euro, ziet de toekomst van de onderneming van Mbadifa er zeer rooskleurig uit.

 

Reacties