Journalistiek voor een eerlijke en duurzame wereld

Oké toegegeven, gebotteld water is niet iets om een voorstander van te zijn als het gaat om duurzaamheid. En zeker als daar grote marketingcampagnes achter zitten wekt het al snel argwaan bij de kritische burger. Toch is het in de Verenigde Staten, ondanks de drinkbaarheid van kraanwater in veel gebieden, de normaalste zaak van de wereld om water uit een fles te drinken.

Waar grote producenten van flessenwater, zoals Spa en Evian, vaak kiezen voor een promotiecampagne die de fris- en puurheid van het bronwater benadrukt, wil nieuwkomer 138 Water het drinken van water door middel van vrouwelijk schoon aantrekkelijk maken.

De nieuwe campagne spreekt waarschijnlijk vooral mannen aan. Naast de fotoshoots die het bedrijf inzet, pronkt op de website ook een overzicht met bekende Amerikanen die met een flesje 138 water rondlopen. Toch zal bij de meeste mensen het water vooral bij het zien van de foto’s in de mond lopen. 

Al dorstig geworden? Bekijk dan hier de sexy foto’s

Foto: YouTube