Advertentie

Nacht van de VN

Lima ligt midden in woestijngebied en meer dan 1 miljoen inwoners hebben geen toegang tot kraanwater. Ze zijn afhankelijk van waterdistributie via tankwagens of halen hun water uit bronnen die in veel gevallen vervuild zijn. Ondertussen is de luchtvochtigheid in Lima enorm hoog, ergens tussen de 80 en 98 procent.

Het idee om water uit de lucht te halen, was dus zo gek nog niet. Het billboard werkt als volgt: de vochtige lucht wordt gecondenseerd, vervolgens gefilterd en uiteindelijk in een tank opgeslagen. Dit proces vraagt echter elektriciteit. De kosten daarvan moeten worden betaald uit inkomsten van de advertenties die op het board pronken. Het billboard produceert zo’n honderd liter water per dag. 

Overigens, de campagne is geslaagd. Sinds het billboard er staat, krijgt de universiteit zo’n 30% meer aanmeldingen van nieuwe studenten.

In deze video is te zien hoe het billboard werkt en hoe blij de bevolking met deze uitvinding is.

[[{“fid”:”29155″,”view_mode”:”file_styles_artikel_volle_breedte”,”fields”:{“format”:”file_styles_artikel_volle_breedte”,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“height”:”327″,”width”:”581″,”alt”:”UTEC – Potable Water Generator”,”class”:”media-element file-file-styles-artikel-volle-breedte”}}]]

Advertentie

WeDo2030