Journalistiek voor een eerlijke en duurzame wereld

De Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO) is de campagne 'Power to the Pieper' gestart om de aardappel terug in de schijnwerpers te zetten:

[[{“fid”:”33999″,”view_mode”:”file_styles_artikel_volle_breedte”,”fields”:{“format”:”file_styles_artikel_volle_breedte”,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:”Marketingcampagne voor de aardappel”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:”Video Power to the Pieper, promotie voor de aardappel”},”type”:”media”,”link_text”:null,”attributes”:{“alt”:”Power to the Pieper”,”style”:”height:327px; width:581px”,”class”:”file-file-styles-artikel-volle-breedte media-element”}}]]

In de huidige tijd van hip en verantwoord voedsel lijkt de zoektocht naar lekker en gezond eten steeds ingewikkelder, aldus het filmpje. Vroeger aten we ons ontbijt, lunch en diner, nu praten we er vooral over. De superfood-adviezen van dieetgoeroes en foodbloggers vliegen ons om de oren. We zoeken ons heil in exotische producten uit verre landen en gezond eten lijkt duurder dan ooit. Laten we ons niet een klein beetje gek maken, vraagt Aardappels.nl zich af.

Heerlijk gewoon
Gelukkig zijn sommige dingen heerlijk gewoon gebleven, stelt het pieperfilmpje. De aardappel is al honderden jaren super voedzaam. De pieper biedt tal van mogelijkheden om steeds weer nieuwe bijzondere gerechten voor te schotelen. Van gepofte aardappel tot stamppot en curry. De smaken, gerechten en bereidingswijzen zijn eindeloos. 

De leden van de NAO zijn bedrijven die actief zijn in de aardappels. Denk aan boeren en leveranciers van aardappelpootgoed aan de aardappeltelers. De campagne is geïnspireerd op die voor broccoli: Big Bang Broccoli van de voedselstrijders van FoodGuerilla.