Donateurs willen duidelijkheid

01-03-2006
Door: Tekst: Mireille Vermeulen


Maatschappelijke organisaties kunnen scoren met hun jaarverslag als ze beter communiceren over wat er in het voorgaande jaar goed en fout ging, hoeveel geld de ontplooide activiteiten kostten en hoe deze hebben bijgedragen aan het goede doel. De donateur wil namelijk weten wat er met zijn gift gebeurt en beslist op grond daarvan of hij loyaal blijft aan de organisatie. Goede rapportages kunnen het imago van de charitatieve sector verbeteren. Daarom heeft de Donateursvereniging samen met PricewaterhouseCoopers de Transparantprijs voor het beste publieke jaarverslag ingesteld. Vorig jaar werden de verslagen van 166 organisaties beoordeeld, variërend van de Egelopvang Zoetermeer tot het Wereld Natuur Fonds. Omdat de verschillen tussen de diverse clubs wel heel erg groot zijn, kent de prijs dit jaar vier categorieën met verschillende beoordelingscriteria.

 

Meer informatie is te vinden op www.transparantprijs.nl.



Reacties