Achtergrond

UTZ keurmerk boert goed

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

In 2014 kochten meer bedrijven UTZ gecertificeerde duurzame koffie, cacao en thee dan ooit; genoeg voor 31 miljard kopjes koffie (stijging van 16% ten opzichte van het jaar daarvoor), 2 miljard kopjes thee (gestegen met 18%) en 9,7 miljard melkchocolade repen van 100g (stijging van 32%). Dat blijkt uit het gisteren gepubliceerde jaarverslag over 2014.
Het keurmerk is inmiddels terug te vinden op ruim 20.000 verschillende producten in 135 landen, met een invloed op meer dan 910.000 boeren en arbeiders ter wereld.

Lees hier meer over keurmerken.

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons