Achtergrond

Puma speelt open kaart over milieukosten

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

Sportmerk Puma presenteerde dit jaar niet alleen de jaarcijfers van 2010, maar ook de winst- en verliesrekening voor milieu en klimaat. Hiermee is Puma het eerste grote bedrijf dat deze rekening openbaar maakt. Het bedrag kwam uit op 94 miljoen euro verlies. Dit is 12% van de jaarlijkse omzet. Directeur Jochen Zeitz heeft grote ambities als het gaat om duurzaamheid. Volgens hem begint verantwoordelijkheid nemen met openheid en eerlijkheid. Zeitz is tegelijk directeur duurzaamheid bij het moederbedrijf PPR, waar behalve Puma ook luxemerken als Gucci en Yves Saint Laurent onder vallen.

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons