Achtergrond

Klanten stellen steeds meer MVO-eisen aan MKB

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

Meer dan de helft van het MKB zegt dat klanten steeds meer eisen stellen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Ruim een derde van het MKB heeft mede hierdoor stevige MVO-ambities voor de komende jaren.

Het middenbedrijf (50-250 werkzame personen) toont zich daarbij actiever en ambitieuzer dan de kleine bedrijven (2-10 werkzame personen). Dit zijn enkele conclusies uit het door EIM gehouden onderzoek ‘MVO-ambities in het MKB’. Het onderzoek vond plaats in opdracht van MVO Nederland en is gehouden onder 1.663 MKB-bedrijven met tussen de 2 en 250 werkzame personen. Coen Bertens van EIM: “Uit het onderzoek blijkt dat energiebesparing en milieumaatregelen de hoogst scorende MVO-activiteiten zijn, zowel over de laatste jaren als voor de komende jaren.”

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons